How I hate the smell of spam in the morning

Hvis du har problemer med at logge på siden, eller har fundet en fejl på siden som du ønsker fortælle os om!.

Moderators: Officers, Advisors

Locked
User avatar
Zirena
Advisor
Posts: 2856
Joined: Tue Nov 11, 2008 17:51
Location: Sorø

How I hate the smell of spam in the morning

Post by Zirena »

Jeg har ikke længere tal på, hvor mange spam-beskeder jeg har slettet fra dette forum den sidste uges tid. Er der en måde man kan stoppe dem på, eller er vi nødt til at leve med det?
Certainty of death, small chance of success... What are we waiting for?
User avatar
Backstabbat
Lowlevel poster
Posts: 171
Joined: Thu Jul 01, 2010 14:10
Location: Korsør

Post by Backstabbat »

http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=427852

her er der måske en løsning.

f.eks "Visual Confirmation" når man skal poste på forum
*Spiller "Real life" et stykke tid*

Image
User avatar
Darkwarlock
Retired Guildleader
Posts: 2484
Joined: Wed Aug 29, 2007 23:59
Location: Aalborg

Post by Darkwarlock »

Der er bevidst valgt denne løsning til denne del af forum.

pt kommer det i meget håndterlige antal. Folk skal bare lade være med at svare i de topics eller på anden måde give udtryk for at forumet er aktivt.
User avatar
Sokar
Highlevel poster
Posts: 1353
Joined: Sun Sep 09, 2007 22:08
Contact:

Post by Sokar »

Som Backstabbat er inde på, så er CAPTCHA en mulig løsning.

Jeg har dog ingen idé om der findes et CAPTCHA modul til vores nuværende version af phpBB, og om det der vil være muligt kun at aktiverer den i specifikke dele af forummet (de offentlige), eller om en indførelse vil betyde at man ville skulle bruge det over hele forummet, hver gang man poster en enkelt besked!

Alternativt vil man kunne kigge på de IP'er der bliver posted fra. Ofte er det et eller andet asiatisk eller afrikansk land, og så vil man kunne overveje at blokerer adgang til kannibals.dk fra hele det land :)
Sokar - The all powerful God of Hell
User avatar
Darkwarlock
Retired Guildleader
Posts: 2484
Joined: Wed Aug 29, 2007 23:59
Location: Aalborg

Post by Darkwarlock »

sådan gør vi allerede :)

captha er fravalgt af den årsag at det generer os mere en bots. Visse bots kan allerede omgå captha, og ofte er det spam vi ser faktisk manuel spam - hvor utroligt det end lyder.

Ifbm registrering har vi istedet valgt de der spørgsmål som bots umulitg kan komme igennem.

Til hjælp forum har jeg som sagt bevidst fravalgt de øvrige løsninger da det skal være til at spørge om hjælp næsten uanset. Og som sagt, pt er det vel max 1-2 om ugen der kommer, og der går lange perioder hvor der ingen er.
User avatar
Scarey
Retired Guildleader
Posts: 6339
Joined: Sat Oct 20, 2007 20:56
Location: Valby

Post by Scarey »

Jeg har selv slettet et par stykker, men som DW siger. Så lad være med at gøre forumet mere aktivt end nødvendigt. Det var derfor jeg slettede din besked Zir. Jeg fik bare ik fulgt op på det. Sry.

Hvis I sletter spam posts, så lav en post i Fælles Ledelse hvor du/I poster IP adressen, så skal jeg nok se om der er et mønster og evt. banne områder. Derefter så bare slet posten.

DW / Repli har før låst Hjælp! forumet for at fjerne aktiviteten fra det i en periode. Det kan vi også sagtens gøre. P.t. har det ikke været meget brugt jo. Så der er muligheder.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead.
User avatar
Zirena
Advisor
Posts: 2856
Joined: Tue Nov 11, 2008 17:51
Location: Sorø

Post by Zirena »

Super. Lige i øjeblikket er det ikke bare 1-2 posts om ugen, hvilket er grunden til det irriterer mig :) Jeg skal nok holde mig fra at skrive i de emner en anden gang :) Tænkte ikke på, at det kan lokke dem tilbage igen.
Certainty of death, small chance of success... What are we waiting for?
User avatar
Unlife
Midlevel poster
Posts: 686
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:03
Location: Grenå, Denmark

Post by Unlife »

Siden vi nu alligevel er en dansk guild ville det så ikke være muligt at blokere alt andet end danske ip ranges, Eller evt lave det så kun danske ip'er har adgang til forum delen?
It is by caffeine alone I set my mind in motion.
It is by the beans of Java that thoughts acquire speed,
the hands acquire shakes, the shakes becomes a warning.
It is by caffeine alone I set my mind in motion.
User avatar
Darkwarlock
Retired Guildleader
Posts: 2484
Joined: Wed Aug 29, 2007 23:59
Location: Aalborg

Post by Darkwarlock »

da ikke alle isps kører over dixen er det ikke umiddelbart en løsning mig bekendt.
User avatar
Sokar
Highlevel poster
Posts: 1353
Joined: Sun Sep 09, 2007 22:08
Contact:

Post by Sokar »

@Darkwarlock
Vedr. CAPTCHA, så var det nu også kun et forslag, hvis man kunne differentiere på, hvor CAPTCHA skulle være aktiv.
Eks. at den var aktiv under "Hjælp" og "Ansøgninger", men ikke de andre steder!
Hvad angår bots evner til at omgå CAPTCHA, så er det netop derfor man skal bruge en løsning som reCapcha.net, så slipper man for selv at skulle opdaterer sin CAPTCHA, da de gør det for en + så hjælper man med at digitaliserer gamle bøger o.lign. :)
Manuel tilføjelse er det dog ikke så nemt at sikre sig imod.

@Unlife
Grunden til at jeg foreslog en blackliste frem for en whiteliste, var primært så man stadigvæk kan tilgå sitet, når man er på ferie eller på en arbejdsrelateret rejse (eks. når Scarey er i Norge) :)
Sokar - The all powerful God of Hell
User avatar
Scarey
Retired Guildleader
Posts: 6339
Joined: Sat Oct 20, 2007 20:56
Location: Valby

Post by Scarey »

Ja, jeg har en del nordiske adresser hist og pist - også derhjemme :)
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead.
Locked