Logon fra forsiden og sidste ulæste poster.

Hvis du har problemer med at logge på siden, eller har fundet en fejl på siden som du ønsker fortælle os om!.

Moderators: Officers, Advisors

User avatar
Scarey
Retired Guildleader
Posts: 6339
Joined: Sat Oct 20, 2007 20:56
Location: Valby

Logon fra forsiden og sidste ulæste poster.

Post by Scarey »

Hey!

Jeg synes jeg oplever at jeg nogengange skriver mit login og password ind og trykker på submit - og så sker der tilsyneladende ikke rigtigt noget. Når jeg så gør det igen så kommer jeg på, men så står der, at der er 0 ulæste poster siden sidst.

Herefter kan jeg så manuelt kigge forum'et igennem og finde poster, der er skrevet efter jeg var på sidst.

Det er ikke hver gang jeg oplever det - kun af og til. Noget tyder på, at den ligesom får lavet en redirect pga. en password beskyttet side, og får smidt én videre så man får logget på 2 gange.
User avatar
Darkwarlock
Retired Guildleader
Posts: 2484
Joined: Wed Aug 29, 2007 23:59
Location: Aalborg

Post by Darkwarlock »

Som så mange andre lignende problemer er det problemer med sessionhandling på din maskine.

Last visit bliver beregnet efter flere kriterier, blandt andet session timeout, posts, logout osv.

Det er jo en hjemmeside, ikke en synsk :D

Den kan kun formode om du har læst givne topics udfra ovenstående kriterier, og det er klart at hvis din pc laver rod med sessions vil du rende ind i problemer der.
User avatar
Tallens
Singularity
Posts: 2434
Joined: Thu Sep 06, 2007 10:22
Location: Denmark
Contact:

Post by Tallens »

...og så er der lige den faktor som hedder at den viser _alle_ nye poster på forummet, dvs. den viser også hvis de poster som du, grundet usergroups måske ikke har adgang til, - når de har fået nye poster.

Jeg har samme problem på www.censored.dk og det er til at blive tosset over nogen gange... men idet mindste ved "menig mand" at der sker noget i officer forummet også.. bare ikke hvad (heldigvis) ;)



//Tallens'out
User avatar
Scarey
Retired Guildleader
Posts: 6339
Joined: Sat Oct 20, 2007 20:56
Location: Valby

Post by Scarey »

Ok - ja, jeg kan vel ikke gøre så meget ved hvordan Firefox håndtere mine sessions. Kunne forstå, hvis det fx var relateret til at man havde flere tabs på siden åben, men det har jeg ikke.

Jeg ved godt det er en hjemmeside, og den ikke er synsk :) Nu forsøgte jeg bare at rapportere et issue jeg havde, da der kunne være tale om en bug. Ikke noget med, at jeg havde nogen forventninger om den skulle fortælle mig om fremtiden eller lave kaffe til mig ... selvom det måske er et koncept, der kunne udvikles på ?

Jeg tænkte nu mere om fejlen lå i at min leave-session/logout tidspunkt blev registreret i samme øjeblik som jeg loggede på, og derfor ikke viser der er noget ulæst siden sidst. Da jeg skal logge på 2 gange.

Jeg vil forsøge mig med at klikke på forum linket og så logge ind fremfor at bruge forsiden for at se om det gør en forskel selvom der jo ikke bør være det - bare af ren nysggerrighed :)

Tak for hurtigt respons! :)
User avatar
Pompey
MILF magnet
Posts: 1012
Joined: Wed Sep 12, 2007 11:47
Location: Bag i den blå vogn!

Post by Pompey »

Uhhh. brænd god ide... DW kan du ikke lige lave noget master code, som gør at vi kan aktivere vores kaffe maskiner derhjemme via hjemmesiden. måske enddag lige få den til at tænde oven, det ville være super. Men ingen stress bare tag dig god tid og vend tilbage når du har noget :P
"I'm but a child in these things"
User avatar
Scarey
Retired Guildleader
Posts: 6339
Joined: Sat Oct 20, 2007 20:56
Location: Valby

Post by Scarey »

Så... nu har min kaffemaskine en IP adresse... :P
User avatar
Scarey
Retired Guildleader
Posts: 6339
Joined: Sat Oct 20, 2007 20:56
Location: Valby

Post by Scarey »

Fik testet at logge på via forum linket fremfor forsiden, og opdagede i dag, at når jeg trykkede på login knappen refreshede siden bare. Først i andet tryk loggede den på.

Det er blot FYI.
User avatar
Darkwarlock
Retired Guildleader
Posts: 2484
Joined: Wed Aug 29, 2007 23:59
Location: Aalborg

Post by Darkwarlock »

Raveneis wrote:Fik testet at logge på via forum linket fremfor forsiden, og opdagede i dag, at når jeg trykkede på login knappen refreshede siden bare. Først i andet tryk loggede den på.

Det er blot FYI.
når jeg bruger login knappen, i bunden af forum, istedet for den på forsiden, logger den stadig på i første omgang. Men istedet for at blive sendt til forsiden, får du bare vist forumet. Ganske som det er meningen iøvrigt.

Jeg har testet dette på både FF(nyeste udgave) samt IE7.0
User avatar
Scarey
Retired Guildleader
Posts: 6339
Joined: Sat Oct 20, 2007 20:56
Location: Valby

Post by Scarey »

Ja, den gør som den skal (og du beskriver), men bare ikke altid. Ikke for mig i hvert fald.

Har du hak i at den skal huske password?
User avatar
Darkwarlock
Retired Guildleader
Posts: 2484
Joined: Wed Aug 29, 2007 23:59
Location: Aalborg

Post by Darkwarlock »

Raveneis wrote:Ja, den gør som den skal (og du beskriver), men bare ikke altid. Ikke for mig i hvert fald.

Har du hak i at den skal huske password?
jep
User avatar
Scarey
Retired Guildleader
Posts: 6339
Joined: Sat Oct 20, 2007 20:56
Location: Valby

Post by Scarey »

Jeg fandt fejlen.
Mit bookmark gik til http://kannibals.dk.

Selvom siden findes, så skaber det lidt konflikt med http://www.kannibals.dk - som du siger DW; formentlig noget sessions håndtering.

Jeg tror godt det kan forklares, hvorfor problemet opstår, men nu jeg kender løsningen gider jeg ikke rigtig bruge mere energi på det :) Men! jeg ville lige poste det, hvis nu andre fik samme problem.
User avatar
Tomse
Need IRL?
Posts: 2092
Joined: Sun Jan 13, 2008 23:20

Post by Tomse »

Jeg har set lidt problemer med flere der har session problemer www.kannibals.dk vs kannibals.dk
ville det være en god ide at lave et nyt site der så bare permanent redelegerer folk til www.kannibals.dk istedet ?

bare et forslag
User avatar
Sokar
Highlevel poster
Posts: 1353
Joined: Sun Sep 09, 2007 22:08
Contact:

Post by Sokar »

Sessions håndteres serverside og har som sådan ikke noget at gøre med klienten (jer).

Den måde serveren ved hvilken session der tilhører hvem, er ved at ligge en lille cookie på jeres maskine, med et unikt ID i, som den så slår op på.

Når man sætter en cookie kan man vælge at angive hvilket domæne den skal være gældende for (eks. www.kannibals.dk, kannibals.dk, hest.kannibals.dk osv.)
Man kan godt vælge at angive at den skal gælde for alle domæner ( *.kannibals.dk ). Jeg ved dog ikke hvad serveren er sat op til i dette tilfælde.

Jeres problem opstår så når I går ind på eks. kannibals.dk, og klikker på en knap/link som henviser til www.kannibals.dk. Serveren kan nu ikke finde jeres session, da den oprindelige session jo blev sat på kannibals.dk

Personligt bruger jeg altid kannibals.dk (uden www), og har ikke oplevet nogle problemer. Jeg er heller ikke blevet vidersendt til www.kannibals.dk ved at klikke på links eller knapper herinde (kan vel være fordi jeg aldrig logger ind via forsiden).

Dette kan bl.a. løses ved at tilføje en linie i den .htaccess fil der ligger i roden af websitet (eller helt tilføje filen, hvis den ikke eksisterer). - Filen skal hedde ".htaccess" (med punktum dog uden double quotes)

Code: Select all

php_value session.cookie_domain ".kannibals.dk"
Derved fortæller man klienten at cookies lavet på x.kannibals.dk også kan tilgås på y.kannibals.dk

//Sokar
User avatar
Darkwarlock
Retired Guildleader
Posts: 2484
Joined: Wed Aug 29, 2007 23:59
Location: Aalborg

Post by Darkwarlock »

Sokar wrote:Sessions håndteres serverside og har som sådan ikke noget at gøre med klienten (jer).

Den måde serveren ved hvilken session der tilhører hvem, er ved at ligge en lille cookie på jeres maskine, med et unikt ID i, som den så slår op på.

Når man sætter en cookie kan man vælge at angive hvilket domæne den skal være gældende for (eks. www.kannibals.dk, kannibals.dk, hest.kannibals.dk osv.)
Man kan godt vælge at angive at den skal gælde for alle domæner ( *.kannibals.dk ). Jeg ved dog ikke hvad serveren er sat op til i dette tilfælde.

Jeres problem opstår så når I går ind på eks. kannibals.dk, og klikker på en knap/link som henviser til www.kannibals.dk. Serveren kan nu ikke finde jeres session, da den oprindelige session jo blev sat på kannibals.dk

Personligt bruger jeg altid kannibals.dk (uden www), og har ikke oplevet nogle problemer. Jeg er heller ikke blevet vidersendt til www.kannibals.dk ved at klikke på links eller knapper herinde (kan vel være fordi jeg aldrig logger ind via forsiden).

Dette kan bl.a. løses ved at tilføje en linie i den .htaccess fil der ligger i roden af websitet (eller helt tilføje filen, hvis den ikke eksisterer). - Filen skal hedde ".htaccess" (med punktum dog uden double quotes)

Code: Select all

php_value session.cookie_domain ".kannibals.dk"
Derved fortæller man klienten at cookies lavet på x.kannibals.dk også kan tilgås på y.kannibals.dk

//Sokar
hm, siden blev alvorligt gal da jeg pastede din code ind =)
User avatar
Scarey
Retired Guildleader
Posts: 6339
Joined: Sat Oct 20, 2007 20:56
Location: Valby

Post by Scarey »

Ja, sålænge man er konsekvent er det ikke et problem :)
Men som Tomse foreslog ville jeg bare lave en redirect, evt. via DNS'en, kannibals.dk -> www.kannibals.dk
Locked