Guild Realm Transfer – God eller dårlig ide?

Public news / Offentlige nyheder

Moderators: Officers, Advisors

Post Reply
Yraz
Lowlevel poster
Posts: 267
Joined: Fri Sep 14, 2007 16:10
Location: Vanløse

Post by Yraz »

Transfer: Nej.

Jeg så helst at SK bliver på Neptulon med mere eller mindre samme argumentation som Gogge.

Udover det har flere sikkert andre venner på Neptulon som ikke er i SK - og dem vil jeg nødigt flytte fra.
"I guess one person can make a difference. But most of the time, they probably shouldn't..."
gisaku
Newbie poster
Posts: 4
Joined: Fri Jul 02, 2010 18:49

Post by gisaku »

jeg er frisk på at flytte med til en anden pve server men som er blevet sagt før så kommer det jo an på hvad for en server der er tale om
er der nogen som "sufer" lidt rundt i de andre reamls og tjekker dem ud..
kunne se at der var snakke om en server lidt..

men jeg flytter da med min main.

så kan man altid tage resten der fra.... men bliver der stadig en sk på denne server eller forsvinder den total????
User avatar
Zirena
Advisor
Posts: 2856
Joined: Tue Nov 11, 2008 17:51
Location: Sorø

Post by Zirena »

gisaku wrote:så kan man altid tage resten der fra.... men bliver der stadig en sk på denne server eller forsvinder den total????
Når SK flyttes efterlades en "skygge" af guilden på Neptulon. Dvs. den stadig vil hedde SK, men det eneste den vil have, så vidt jeg har forstået, er medlemmerne.
Certainty of death, small chance of success... What are we waiting for?
User avatar
Nollwick
Newbie poster
Posts: 19
Joined: Fri Jun 03, 2011 20:22
Location: Hørsholm

Post by Nollwick »

Det er en svær en. Hvorfor? Jo ud over jer i SK kender jeg et par andre på Neptulon, som jeg i så tilfælde ville 'efterlade' her.
Jeg kender venner der spiller på andre realms, så skulle vi skifte ville det måske være en af de realms jeg var interesseret i, men der gælder måske ikke resten af SK.
Der virker til at være stor interesse i PvE. Jeg valgte Neptulon grundet at jeg kendte et par SK'ere og at det var PvP. Der må da være en grund til at SK blev grundlagt på Neptulon. Men det er nok alt det ganking der gør udslaget. Nu er jeg jo nået et godt stykke på vej imod raiding og endgame, og jeg er da også blevet ganket i ny og næ, men aldrig af mere end 1-2 Alliance players. Så jeg opleve ikke ganking som lige så stort et problem. Og personligt kan jeg godt lide ideen om at man skal passe lidt på når man render rundt og laver andet.
Mht rekruttering, så tænker jeg over hvordan SK rekrutterer i dag? forestiller vi os at et serverskift automatisk vil gøre det nemmere at vokse? Vi vil givetvis miste spillere der ikke skifter realm, men hvordan finder vi nye medlemmer på en ny realm?

Så serverskift? Måske, så vil jeg overveje at følge med, men det er ikke en garanti.
Type? Jeg kan godt leve med PvE, men PvP generer mig ikke.
Image
User avatar
Morannon
Newbie poster
Posts: 92
Joined: Wed Sep 12, 2007 14:50
Location: vejle

Post by Morannon »

Transfer: Ja eller Nej? nej
- Hvorfor?
fordi jeg førhen har oplevet at en guild ikke overlevede et serverskrift.
Har du en bestemt server i tankerne?
hvis det skulle ende med sk flyttede server, ville jeg nok kunne overtales til at flytte en char, hvis serveren var Draenor. der har jeg nemlig allerede bekendte.
legendary - one of the "old-boys"
Saibaba
Lowlevel poster
Posts: 169
Joined: Sat Dec 08, 2007 13:27
Location: Azeroth

Post by Saibaba »

Jeg følger flertallet ..... hvis vi skifter er jeg dog også mest på at snuppe en pve server og gerne Draenor som er nævnt .
User avatar
Denthrak
Retired Guildleader
Posts: 2162
Joined: Thu Oct 01, 2009 16:09

Post by Denthrak »

Transfer: Ja.
PvE eller PvP: Tror at jeg selv vil nyde en PvE server bedst, men det er da et punkt, hvor jeg er villig til at give mig, for at dem der godt kan lide lidt random world PvP, har mulighed for det. PvP aspektet af spille har dog aldrig tiltalt mig personligt. Hvis situationen på en ny server skulle ændre sig, vi igen kom i stærkt undertal som horde, ville det dog ikke være nær så stor en gene på en PvE server.

Ved ikke hvilke servere der er gode, så hvilken server det bliver, har jeg ikke nogen holdning til.

Det største problem for mig er umiddelbart prisen for at overføre de enkelte chars. Jeg er pretty much broke, og har 7 chars, jeg synes er værd at flytte på. Men jeg skulle dog kunne få råd til at overføre et par chars til at starte med, og derefter et par stykker om måneden til de alle er der.

Med hensyn til om græsset er grønnere på en anden server, så tror jeg helt sikkert at det er tilfældet (altså ikke bogstaveligt talt, da grafikken bliver styret af klienten og ikke serveren :P).
Internt i SK: Det er efterhånden MEGET sjældent at jeg logger på forum og ser en ny ansøgning. Men til gengæld er der folk som stopper med at spille eller holder en længere pause. Og som det er lige nu, skal der ikke mange frafald til, før vi overhovedet ikke kan stille et raidhold mere. Jeg ved godt at det ikke er noget der kommer til at ske lige med det samme, medmindre vi flytter her og nu, men det ser umiddelbart ud til at være den fremtid, vi langsomt går i møde, hvis vi bliver.
Generelt på Neptulon: Det er ikke så vigtigt for mig personligt at pugge BH hver uge med alle chars, men jeg synes bestemt at det ville være rart at have muligheden for det (og eventuelle andre ting), uden at skulle vente i over en halv time før man har et hold.
AH har som regel heller ikke et imponerende udvalg. Ofte kan man ikke finde det man skal bruge, og de få ting der er, er ofte ekstremt dyre. Det er personligt noget jeg kan leve med, da jeg som oftest selv kan skaffe de mats jeg skal bruge, og kun meget sjældent kunne finde på at købe gode BoE items.

Vi har jo startet denne tråd, både for at høre argumenter vi ikke har lige selv havde tænkt på, OG for at høre om der er opbakning for dette forslag. Derfor vil jeg også lige snakke lidt om ulemperne.

Det er naturligvis ikke sådan at vi bare flytter server, og vupti: Så er alt i den skønneste orden. Det vil tage noget tid før folk opdager os, og får interesse at søge ind. Og det at vi nok mister nogle medlemmer ved det, vil det nok give en halvsvær tid internt i SK til at starte med. Jeg tror dog på længere sigt at det er den bedste løsning.

Rejen har måske ret i at vi kan overleve, selvom vi bliver på Neptulon. Vi har nogle meget loyale spillere, som sikkert kunne holde sammen på mere eller mindre ubestemt tid. Hvis vi vælger at blive, ville jeg selvfølgelig blive hængene til den dag jeg ikke gider spillet mere. Jeg synes bare i forvejen at SK kun er en skygge af, hvad jeg husker fra dengang jeg joinede (don't get me wrong, I er stadig fantastiske mennesker. Der er bare knap så mange af jer ;)). En ny server kunne, med noget indsats, give mulighed for at få medlemstallet op på et niveau, der er lidt sjovere.

Denne beslutning skal bestemt ikke være forhastet, så giv endelig jeres holdninger til kende :)
If I had a nickel for every time I got confused I'd be like: Where'd this nickel come from? and then there'd be another nickel and I'd think: What's with the nickels? leading to more confusion, and eventually I'd be crushed without ever knowing why
Mooves
Lowlevel poster
Posts: 103
Joined: Mon May 10, 2010 17:54

Post by Mooves »

Hmm jeg vil da godt lige komme med lidt, selvom jeg ikke er den mest aktive SK spiller, da mine main chars ligger på Bronzebeard serveren...

Men en ting jeg gerne vil mane i jorden, det er argumentet med AH priser - AH er ALTID dyrere på horde siden, ganske enkelt fordi der er færre der spiller horde, med mindre I overvejer en "horde" server...

PvP vs PvE - Selv på en PvE server er der altid en eller anden som tror at de kan rende rundt med PvP slået til, fordi der sker da ikke noget, eller jeg er så "imba" at jeg kan nakke alle - stakkels horde på Bronzebeard - finder vi dem ganker vi dem :D muahahaha (Spiller Ally på min main server)

Der findes servere derude, hvor der er stor dansk horde population, som jeg snakkede med Denthrak om kl. kvart i kvalme søndag morgen - Han var fuld og lige kommet hjem fra byen tror jeg, og jeg selv var oppe fordi min datter syntes at jeg skulle op og skifte hende - det sker jo :)
Men jeg foreslog Denthrak evt. at kigge på wowi.dk - som er det største danske wow-forum, hvor der er masser af guilds/servere der søger flere folk, så der kan man få en fornemmelse af hvor der er danske spillere på de forskellige servere og "sider"

Jeg vil nok ikke flytte med, da Mooves ikke er min main, jeg kan godt forstå jeres overvejelser og tanker omkring et skifte, og må da sige at Neptulon på horde siden pt. virker noget træg, det er ikke nemt at skulle pugge noget som helst når endelig man er online :)

Pøj pøj med diskussionen, jeg følger nysgerrigt med :D
Image
User avatar
Scarey
Retired Guildleader
Posts: 6339
Joined: Sat Oct 20, 2007 20:56
Location: Valby

Post by Scarey »

Jeg kom i tanke om et argument jeg ikke lige havde tænkt over før, da jeg ikke selv spiller særlig meget PVP (læs: er kun offer for ganking).

Hvis vi vælger en PvE server fravælger vi også den åbenhed, og den ideologi vi fører om plads til alle, da server reglerne pludselig er anderledes.

Jeg er ikke klar over hvor stor en del af vores guild som er PvP mindet, da det oftest ikke er dem som råber højest på forum, men det er måske værd at have med i overvejelserne.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead.
User avatar
Sokar
Highlevel poster
Posts: 1353
Joined: Sun Sep 09, 2007 22:08
Contact:

Post by Sokar »

Scarey wrote:Hvis vi vælger en PvE server fravælger vi også den åbenhed, og den ideologi vi fører om plads til alle, da server reglerne pludselig er anderledes.

Jeg er ikke klar over hvor stor en del af vores guild som er PvP mindet, da det oftest ikke er dem som råber højest på forum, men det er måske værd at have med i overvejelserne.
Der skal så også lige tilføjes at det kun er i henhold til PvP'ing rundt omkring i quest-zonerne og byerne.
Personligt har jeg ikke noget i mod at lege lidt PvP, så længe det bare foregår i Battlegrounds, Arena'er o.lign. - Jeg har nu aldrig kunne se det sjove i ganking, og PvP'ing mens man quester (sikkert andre der har det anderledes).
Sokar - The all powerful God of Hell
User avatar
Darkwarlock
Retired Guildleader
Posts: 2484
Joined: Wed Aug 29, 2007 23:59
Location: Aalborg

Post by Darkwarlock »

open world pvp døde vel strengt taget da battlegrounds kom?
Gandier
Singularity
Posts: 2048
Joined: Tue Apr 14, 2009 19:52
Contact:

Post by Gandier »

For at få endnu flere til at give deres mening til kende, kunne det være en ide at sætte denne tråd som en forside nyhed med et eller andet fremstikkende billede?
User avatar
Sarusar
Need IRL?
Posts: 2187
Joined: Sun Sep 02, 2007 17:21
Location: Ballerup

Post by Sarusar »

Jeg kommer forhåbentlig med min mening mandag eller tirsdag. Venter stadig på at nettet kommer op og køre igen. Gider ikke skrive det jeg har og sige på min mobil :) Prepare for minor wall of text
This steel ain't stainless, your blood stains all over this steel god dammit.

Nu med: ["Gimme that microphone!"]
User avatar
Sarusar
Need IRL?
Posts: 2187
Joined: Sun Sep 02, 2007 17:21
Location: Ballerup

Post by Sarusar »

Ok her er min mening.

Min erfaring med realm transfer er ærligt talt dårlig. Jeg har 2 gange prøvet og skifte realm. Fra Warsong til Neptulon hvor guilden Raging Alcoholics gik i opløsning efter skiftet. Heldigvis kom vi ind i Drunken Kannibals. Men da mange f de gamle fra RA skiftede til Emeriss, tror jeg det var, gik det ikke godt. Så jeg kom tilbage til SK.

Er situationen virkelig så slem som det ser ud til? Og er græsset virkelig grønnere på den anden side?

Jeg ser et realm skifte som den nemme løsning. Det kunne meget vel gå hen og være som og tisse i bukserne. Hvis vi skifter realm skal der laves et ordentligt forarbejde. Vi er nød til at vide om det er en server som er godt befolket med danskere, ellers vil det være samme situation med at vi får svært ved at rekruttere.

Jeg må dog også indrømme at et skifte til en PvE server absolut tiltaler mig. Jeg har selv haft det oppe og vende tidligere. Problemet er dog at det kan blive svært rent økonomisk for en del spillere pga. af mange chars som skal flyttes.

Der er også muligheden med at forsøge virkelig at promovere Sober Kannibals. Hvorfor ikke smøre ærmerne op og virkelig give den gas ingame og på forum?

Jeg er umiddelbart frisk på at skifte til et PvE realm. Men jeg håber virkelig at jer folk i ledelsen tænker dette rigtig godt igennem .
This steel ain't stainless, your blood stains all over this steel god dammit.

Nu med: ["Gimme that microphone!"]
noobtank
Singularity
Posts: 1214
Joined: Tue Feb 09, 2010 17:09

Post by noobtank »

Nu har jeg i noget tid gransket mine følelser om et skift til en anden server. Og jeg ved det ærlig talt ikke. Bliver nok noget med at jeg slår med en terning, hvis det skete.

Jeg synes det er meget synd at horde siden på Neptulon er så død som den er, for det er den virkelig. At finde en almindeligt raid til BH kan være svært imens at det er næsten umuligt at finde et FL raid(et raid som bliver pugget bedre på andre servers end horde kan pugge BoT på vores). Men med 4.3 kommer der LFR og det kommer nok til at gøre at jeg ikke vil mærke noget til det alligevel(hvis det kommer til at virke).
Men jeg synes det er for dyrt.... Med en pris på 150 kr. pr. char er det rigtig mange penge man skal af med :(

/noob
Post Reply