Guild Realm Transfer – God eller dårlig ide?

Public news / Offentlige nyheder

Moderators: Officers, Advisors

Post Reply
User avatar
Zirena
Advisor
Posts: 2856
Joined: Tue Nov 11, 2008 17:51
Location: Sorø

Guild Realm Transfer – God eller dårlig ide?

Post by Zirena »

Efter Blizzard har gjort det muligt at lave en Guild Transfer til en anden server har vi i ledelsen snakket om, hvorvidt det kunne være en mulighed for SK. Dette har vi gjort fordi vi har måttet sande, at SK risikerer at gå i opløsning, da vi ikke kan skaffe nye medlemmer på Neptulon.

Derfor vil vi rigtig gerne høre din mening om et serverflyt. Vi er kommet frem til nogle fordele og ulemper ved sådan et flyt, som du kan tage med i din overvejelse.

Fordele:
* Neptulon er så småt ved at blive tømt for horde spillere og der er derfor ikke rigtig nogen at rekruttere til guilden. Ved at skifte server får vi mulighed for at få flere medlemmer.

* Flytter vi til en PvE server kan man selv bestemme, hvornår man vil PvP.

* Horde/Alliance-fordelingen på Neptulon er utroligt skæv. Ved at flytte til en mere balanceret server kan vi opleve mere liv på hordesiden.

* Det vil blive nemmere at samle hold i /general (blandt andet til Baradin Hold) på en anden server. Det er ikke let på Neptulon.

* Når Mists of Pandaria udkommer kan man diskuttere, om det er en god ide at være på en PvP-server. Alliance og horde starter nemlig i samme område og ved et serverflyt til en PvE server kan vi undgå ganking-lystne alliance players, når udvidelsen kommer.

* Auction House på Neptulons hordeside er meget dyr og tom i forhold til andre servere. På en anden server kan man få et bedre Auction House.

* Alle achievements m.m. vi har opnået i guilden kommer med, så vi skal ikke starte forfra.

* Blot man husker at blive i den guild, som der bliver tilbage på Neptulon kan man til hver en tid flytte sin char over på den nye server og automatisk være med i guilden igen.

Ulemper:
* Det er kun selve guilden, guildbanken og guildmaster, der bliver flyttet ved en Guild Realm Transfer. Det betyder, at alle medlemmer selv skal betale for serverflyt af deres char(s). Dette kan godt blive en dyr affære. Dog er der ikke nogen tidgrænse på hvor længe man kan vente før man flytter sin char over til samme server som SK, hvis bare man sørger for at blive i den guild, som lades tilbage på Neptulon efter flyttet.

* Flytter vi til en PvE server vil der være langt mindre mulighed for ”tilfældig PvP” som der pt. er under quests f.eks.

* Der er chance for, at ens charnavn er optaget på den nye server og man derfor skal til at finde et andet navn.

* Vi vil unægteligt miste medlemmer på flyttet.

* Vi har et ry på Neptulon, som vi ikke kan tage med os. Det skulle dog være muligt at kunne skabe et ry på en anden server med lidt arbejde.


Hvad er din mening?
Transfer: Ja eller Nej?
- Hvorfor?
- Hvis du er for serverflyt, hvilken servertype så du så helst, at vi flyttede til – PvE eller PvP?
Har du en bestemt server i tankerne?

*OBS* Denne tråd vil være udslagsgivende for, hvorvidt vi flytter server eller ej, derfor er det meget vigtigt for os at høre din mening.


Har du nogle fordele eller ulemper vi ikke har med i denne post er du meget velkommen til at nævne dem. Så vil de blive tilføjet.

Status er pt.:
30 har givet deres mening.
20 er for
16 af dem stemmer for en PvE server (Draenor og Lightbringer er nævnt), 2 for en PvP server
4 ved ikke
6 er imod
Last edited by Zirena on Fri Nov 25, 2011 18:33, edited 12 times in total.
Certainty of death, small chance of success... What are we waiting for?
User avatar
Blomsten
Need IRL?
Posts: 5244
Joined: Sun Sep 02, 2007 23:06
Location: Hjørring

Post by Blomsten »

Jeg er helt klart FOR et server skifte.
Og jeg stemmer i den grad for en PvE server hvis det skulle være - lorte allier!

Jeg ser flere fordele end ulemper som tingene er på Neptulon. Og jeg tror kun det kan blive værre i fremtiden.

Om jeg selv vil flytte en char eller 2 og betale Blizz for det.... har jeg ikke helt bestemt mig omkring.
Alternativt vil jeg "bare" levle en ny char op, endnu en grund til jeg vil stemme for en PvE server :P

Jeg har pt. ingen holdning til hvilken server det evt kunne være, men har heller ikke undersøgt noget.
Sultent Othellomonster med (sygelig?) trang til kaffe
User avatar
Juiceboi
Singularity
Posts: 4070
Joined: Fri Sep 07, 2007 1:21

Post by Juiceboi »

God post!

Evt. markér den som en Announcement, nu hvor det er en ting, der får konsekvenser for alle vores members, så den kommer på forsiden - og bliver der :)
Home is where the Hearthstone is
Healush
Singularity
Posts: 1089
Joined: Fri Jan 09, 2009 12:32

Post by Healush »

Jeg synes det samme som Blomsten, med de samme argumenter :)

/Healush
User avatar
Ironhorns
Lowlevel poster
Posts: 185
Joined: Thu Apr 02, 2009 20:05

Post by Ironhorns »

Jeg er helt sikkert for et server skifte til PVE

Jeg vil nok flytte en eller to char :D

/Iron
Image
User avatar
Zirena
Advisor
Posts: 2856
Joined: Tue Nov 11, 2008 17:51
Location: Sorø

Post by Zirena »

Jeg kan også slutte mig til Blomstens argumenter og meninger :)

Transfer - Ja
PvE server foretrækkes
Certainty of death, small chance of success... What are we waiting for?
Kexus
Lowlevel poster
Posts: 134
Joined: Thu Sep 13, 2007 0:53
Location: Nørresundby

Post by Kexus »

Jeg er helt klart for et flyt til en PvE server med mere liv på Horde siden.

om jeg vil flytte alle mine chars på en gang er jeg ikke sikker på men jeg følger med hvis SK flytter.
I've always wondered if there was a god. And now I know there is -- and it's me.
Hotaru
Lowlevel poster
Posts: 312
Joined: Fri Jun 12, 2009 16:21
Location: Århus

Post by Hotaru »

Transfer: ja
Server: PvE

Jeg har i lang tid sagt at jeg håbede SK kunne flytte til en PvE server, så jeg er definitivt for. Jeg hader at blive ganket randomly når jeg kun lige hurtigt er logget ind for at lave dailies.
Jeg vil helt sikkert flytte Hotarupally, mine andre chars ved jeg ikke helt med, de er ikke max lvl endnu og det er jo halvdyrt at lave transfer...
The optimist claims that we live in the best of all possible worlds. The pessimists fears that this might be true...
Gandier
Singularity
Posts: 2048
Joined: Tue Apr 14, 2009 19:52
Contact:

Post by Gandier »

Transfer: Ja
PvE: Hurra! :)

Og er helt enig med andres indlæg her!
User avatar
Sokar
Highlevel poster
Posts: 1353
Joined: Sun Sep 09, 2007 22:08
Contact:

Post by Sokar »

Tranfer: Ja
PvE: Ja - Evt. Draenor?

Som så mange andre er jeg skeptisk overfor, hvad fremtiden bringer for horde siden her på Neptulon. Der bliver færre og færre folk, og Blizzard har hvis ingen intentioner om at gøre noget ved problemet.
Jeg tvivler stærkt på at Sober Kannibals, vil kunne overleve ved at blive på denne server, så ser en flytning som værende en nødvendighed for fremtidig overlevelse.

Derudover er jeg ved at være træt af det lave udbud på AH, problemerne med at få nok folk til et BH run (og 25 mands er jo nærmest helt umuligt) og allies der render rundt og ganker til højre og venstre.

Så jeg støtter også meget op om en Server Transfer for SK. :)

Af mulige destinationer, kunne man overveje Draenor serveren. Den har et overtal af horde spillere, hvilket i sig selv er en sjældenhed for en PvE server. Derudover ligger horde guilds meget godt hvad angår raid-progress (i følge wowprogress.com).
Af alternativer til Draenor kan nævnes "Champer of Aspects" og "Nordrassil", der er de eneste 2 andre PvE servere, i følge wowprogress.com, hvor alliance ikke er i overtal.
På "Nordrassil" er ratioen tæt på 50/50, hvor i mod den på "Champer of Aspects" & "Draenor" favoriserer horde siden.
Sokar - The all powerful God of Hell
Gandier
Singularity
Posts: 2048
Joined: Tue Apr 14, 2009 19:52
Contact:

Post by Gandier »

Dunno om det giver mening at lave follow up questions i den her post, men nu gør jeg det alligevel. Sokar ved du om det muligt at finde ud af hvor mange spillere der cirka er på en server. Ikke nødvendigvis i absolutte termer, men bare ifht hvor mange der er på neputon. Hvis det en PvE server vi skifter til betyder det jo ikke så meget hvad horde/alliance ratio er, men mere hvor mange horde spillere der er.
User avatar
Sokar
Highlevel poster
Posts: 1353
Joined: Sun Sep 09, 2007 22:08
Contact:

Post by Sokar »

Gandier wrote:Dunno om det giver mening at lave follow up questions i den her post, men nu gør jeg det alligevel. Sokar ved du om det muligt at finde ud af hvor mange spillere der cirka er på en server. Ikke nødvendigvis i absolutte termer, men bare ifht hvor mange der er på neputon. Hvis det en PvE server vi skifter til betyder det jo ikke så meget hvad horde/alliance ratio er, men mere hvor mange horde spillere der er.
Blizzard offentliggører ikke disse tal, så dem man kan finde rundt omkring, er alle baseret på tredjeparts systemer.

Du kan evt. bruge denne liste: http://www.wowprogress.com/realms/list/eu
Der kan du se "Population", og hvor stor en del af disse der er horde. Listen er dog kun i forhold til guild-raids, så alle der ikke deltager i sådanne raids (PUG raids, PvP, osv.) vil ikke fremgå.
Derudover kræver en opdatering, at medlemmer af diverse guilds, manuelt vælger at opdaterer progress og info for deres guild. Så derfor skal du tage tallene med et gran salt.
Til info, så er "Population" antal chars, og ikke antal spillere!
Sokar - The all powerful God of Hell
User avatar
Quonis
Lowlevel poster
Posts: 150
Joined: Wed Sep 12, 2007 12:31
Location: Vallensbæk

Post by Quonis »

Nu er jeg jo ikke ligefrem særlig aktiv i SK for tiden og bør måske af den grund ikke blande mig for meget i denne diskussion (men jeg forstår nu sagtens argumenterne for en transfer, World PvP er stort set det værste, jeg ved i WoW).

Men jeg vil bare lige nævne det åbenlyse; siden SK nu er rent dansk, så sørg for at undersøge om der er mange danskere på en evt. ny server, inden I flytter. Ellers er I jo lige vidt.
He's got a towel. Run away!
Gandier
Singularity
Posts: 2048
Joined: Tue Apr 14, 2009 19:52
Contact:

Post by Gandier »

Har lige oprettet en char for sjov på Draenor for at få en fornemmelse for serveren. Er stadig bare i questing areaet, men acceptede første og bedste guild invite for at se hvad det førte til. Ved endnu ikke noget om guilden, men bare det at blive invitet til en guild med 70 online en fredag aften fordelt på primært lvl 85'ere men ellers også en masse andre levels... Ja det sker sku ikke på Neptulon :)
Holyblood
Newbie poster
Posts: 76
Joined: Tue Sep 18, 2007 7:38

Post by Holyblood »

holder mig også til det blomsten siger, men hvad koster det egentlig og mister vi de der guild ting vi har opnået på neptulon
Post Reply