Guild Realm Transfer – God eller dårlig ide?

Public news / Offentlige nyheder

Moderators: Officers, Advisors

Post Reply
Sejereje
Highlevel poster
Posts: 1169
Joined: Mon Sep 03, 2007 22:57

Post by Sejereje »

Jeg kan mildest talt ikke bestemme mig. Jeg kan sagtens se fordelene ved det, men ulemperne ved at blive, synes jeg ikke er så slemme som jer andre, ser det ud til.
Grunden til jeg ikke bare siger "YAY HURRA, lad os gøre det med det samme!", er den privatøkonomiske side ved det. Det vil koste mig knaster, at få flyttet alle mine chars. Chars, jeg dog ikke spiller på, men som har professions i maks, som Rejen hele tiden nyder godt af. Derudover er jeg megabange for at mine navne er optaget på det nye realm.
Til slut, så synes jeg vi skal overveje hvem, der ville tage med ved sådan et serverskift. Ville DK følge os? Vil de nye i SK springe med på vognen? I modsætning til Sokar, så tror jeg sgu godt at SK kan overleve selvom vi er på denne "forfærdelige" server. SK har overlevet i mange år i medgang og modgang, så jeg har svært ved at se, hvorfor guilden ikke også skulle kunne det nu. Tværtimod er jeg bange for, at det vil smadre guilden at flytte.
Ja, nogle lidt hurtige tanker omkring det, men er som sagt meget nervøs ved det. Og synes bestemt ikke det er en let beslutning! Sidder helt med knuder i maven ved at tænke over det :)
For 24 years I've been living next door to Peter
User avatar
Sokar
Highlevel poster
Posts: 1353
Joined: Sun Sep 09, 2007 22:08
Contact:

Post by Sokar »

Holyblood wrote:holder mig også til det blomsten siger, men hvad koster det egentlig og mister vi de der guild ting vi har opnået på neptulon
Det kommer til at koste €20 euro pr. character.
Det nye Guild Transfer system, som Blizzard har lavet og er i gang med at rulle ud til de forskellige servere, gør at vi ikke kommer til at miste vores Guild Perks og Reputation.
Sejereje wrote:Til slut, så synes jeg vi skal overveje hvem, der ville tage med ved sådan et serverskift. Ville DK følge os? Vil de nye i SK springe med på vognen? I modsætning til Sokar, så tror jeg sgu godt at SK kan overleve selvom vi er på denne "forfærdelige" server. SK har overlevet i mange år i medgang og modgang, så jeg har svært ved at se, hvorfor guilden ikke også skulle kunne det nu. Tværtimod er jeg bange for, at det vil smadre guilden at flytte.
DK er pt. selv i gang med at lave en undersøgelse på om de skal flytte server.
Grunden til at jeg mener at SK ikke vil kunne overleve, er fordi at vi ikke får nogle nye ansøgningerne ind (hvilket har stået på i et stykke tid nu). Dette er nok primært fordi, der slet ikke er nogle på Neptulon til at ansøge, eftersom spillerbasen er så lille. Når der så samtidig er folk der forlader guilden (spille med andre IRL venner, holder pause fra WoW o.lign.), så vil frafaldet være større end fremgangen (efter min mening).
Sokar - The all powerful God of Hell
Dánn
Lowlevel poster
Posts: 227
Joined: Mon Sep 15, 2008 13:55

Post by Dánn »

Synes også at et server flyt er en god ide, og gerne til en PVE server.
Giantshaman
Certified Shoulder Shooter
Posts: 238
Joined: Fri Sep 14, 2007 13:34
Location: Roskilde/Lyndby

Post by Giantshaman »

Transfer: Ja eller Nej? Synes det er svært.

Er måske ikke den helt aktive spiller lige pt. Tager med på raid osv. Når det så er sagt.

SK har skiftet før, fra Warsong til Neptulon. Hvilket jeg var helt ok med da det var gratis. Jeg synes SK høre til Neptulon.

PVE vs PVP. Helt klart PVP. Synes det skal være sådan, at man ikke lige kan løbe ud i en gruppe alliance, uden der sker noget. Hvis det er PVE, så skal man jo ikke være bange for at queste mere, hvad er det sjove i det?

Hvis der bliver flyttet, tror jeg ikke at jeg flytter med. (jeg betaler nok til blizzard)
Så bliver det et stop for min side, eller en helt ny character.


Håber i tager jer god tid til at beslutte det her.
Boeving
Singularity
Posts: 618
Joined: Thu Sep 13, 2007 11:35

Post by Boeving »

Kan godt forstå at denne diskussion kommer på bordet nu. Jeg mener nu at vi skal slå koldt vand i blodet. Vi er i slutningen af en patch og jeg er sikker på at vi vil opleve mange folk komme til/blive mere aktive når Deathwing bliver released. Jeg ville personligt være ked af at skifte server da jeg kender mange på Neptulon uden for guilden og vil stå i et dilemma, hvis vi skulle vælge at flytte.

Kan sagtens se alle de gode argumenter for at flytte og er enig i mange at punkterne. Mine bekymringer vil lægge i det økonomiske (mange karaktere) og hvis dem jeg kender uden for guilden (og i guilden) her på Neptulon ikke er villige til at skifte.
Frykmork
Lowlevel poster
Posts: 406
Joined: Wed Dec 08, 2010 15:46

Post by Frykmork »

Jeg er er meget for et serverflyt og helst til en PvE server, da jeg som så mange andre er meget bange for at SK ikke overlever (eller ihvertfald ikke har mulighed for de ting vi gerne vil) på Neptulon.

Jeg forstår godt argumenterne for prisen på at flytte chars kan være et problem for dem der har mange chars, men håbet er at i alligevel kan finde pengene til at flytte jeres mains, hvis vi vælger at flytte.

Det er klart at der ingen garantier er for at græsset er grønnere på den anden side, men med fornuftig research er håbet at mindske risikoen.
It's a bird, It's a Tree. No, it's a DRUID!
User avatar
Scarey
Retired Guildleader
Posts: 6339
Joined: Sat Oct 20, 2007 20:56
Location: Valby

Post by Scarey »

Jeg har det meget på samme måde som Ond skriver.

Efter Trevler's kommentar tænker jeg også, at det måske er noget vi bør se an.

Men en PvE server trækker godt nok :) Det kommer det i hvert fald til når vi skal til at lvl'e til 90, tror jeg.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead.
Tsaaron
Retired Guildleader
Posts: 1977
Joined: Tue Sep 18, 2007 13:44
Location: København

Post by Tsaaron »

Giantshaman wrote:Transfer: Ja eller Nej? Synes det er svært....
.... Håber i tager jer god tid til at beslutte det her.
Ja, det er en svær beslutning og det er derfor vi har lavet denne tråd, for at alle kan tlkendegive deres mening og vi ikke bare trækker en evt. transfer ned over hovedet på folk.

Som Trevler skriver, kan det selvfølgelig være, at SK oplever lidt mere aktivitet, når næste patch bliver released. Jeg tror desværre ikke, det vil betyde en tilgang af medllemmer til SK på lang sigt, dertil er den danske spillerbase på Neptulon for lille og svindende, som jeg ser det.

Og SK har brug for flere aktive medlemmer for at opnå det vi gerne vil. Vi vil gerne have mere aktivitet i guilden, kører noget PvP, have achievement-hold, have leveling-hold, flere raid hold på forskellige niveauer og en fyldt gchat.

Jeg er selv for et serverflyt, da jeg ønsker, at SK skal forblive med at bestå og jeg ser det, som den rigtige løsning for os. Jeg er klar over, at det kan være en kostelig affære for dem med mange chars, men mit håb er, at folk vil kunne finde midlerne til at flytte en char eller to, hvis vi beslutter at flytte. Hvis man har hår på brystet, kan man jo også starte op på ny :)

Det er en beslutning, som fordrer en grundig diskussion og vi tager den tid, det kræver for at nå frem til en fornuftig beslutning.
.: Tsaa :.

En druide SKAL være en ko - alt andet gælder ikke!
Icehunter
Need IRL?
Posts: 2250
Joined: Tue Sep 04, 2007 14:24
Location: Amager

Post by Icehunter »

Transfer: Ja, når vi er klar til det. Vi skal have en server, hvor vi kan vokse igen. Helst en balanceret server.
PvE vs. PvP: PvE, da jeg selv kan vælge om jeg vil ganskes eller ej.

Hvordan er det med ingame mail ... er det Cross realms ?
Drink More, Think Less !
gogge
Lowlevel poster
Posts: 254
Joined: Sun Sep 09, 2007 22:36
Location: Denmark/Hjørring

Post by gogge »

Jeg er af den overbevisning at det vil hjælpe lige så meget som at tis i bukserne for at holde varmen, eks. 2 af de største horde guilds i nyere tid på Neptulon imba....... og Flare flytter til Jaedenar, af sammen grund, (for få horde spiller) og som det ser ud idag, er det kun Flare der er tilbage og de kan ikke finde folk.

Gætter på at græsset ikke er så grønt på den anden side af hækken som folk regner med. men om alt, så kommer jeg ikke til at flytte med, nægter at bidrage til blizz`s selvskabt pengebarn (utilfreds spiller)
Giantshaman
Certified Shoulder Shooter
Posts: 238
Joined: Fri Sep 14, 2007 13:34
Location: Roskilde/Lyndby

Post by Giantshaman »

God post [class=warrior]Googe[/class],. Jeg har det på samme måde.
Gravbæstet
Lowlevel poster
Posts: 134
Joined: Sun Nov 16, 2008 15:11

Post by Gravbæstet »

jer for et skifte men samtidigt ved jeg ik hvor lang tid jeg wower endnu (som nogen måske har bemærket er jeg glad for pauser). Er træt af pvp server med latterlige alliance der ik bare kan passe sig selv så jeg kan koge.

jeg ville flytte 1-2 chars med heirlooms og så hyggelvl lidt.
dalhuff
Singularity
Posts: 98
Joined: Thu Apr 02, 2009 7:53

Post by dalhuff »

Jeg er frisk på at flytte alle mine chars. Synes dog klart det skal være til en PvP server. Det er den måde det er meningen spillet skal være på. Synes virkelig det er tamt at man kan rende rundt mellem hinanden uden af være det mindste bange for at blive angrebet. Til jer der er så bange for det, så ved jeg facebook ligger inde med en masse spil, hvor man i fred og ro kan rende dundt og samle blomster og lign. ;) Problemet med ganking er kun så slemt da vi på Neptulon har så skæv en fordeling af H/A. Bliver man angrebet er man helt sikker på de er mindst 5 mod 1 hvilket jeg heller ikke synes jeg sjovt. Hvis vi derimod flytter til en server med en 50/50 fordeling vil der stort set ikke være et problem. Chancen for at overleve hvis man skulle blive angrebet vil være lidt så stor. Der er altså ikke noget bedre end den følelse man har efter at have nakket en der lige troede han kunne få et nemt kill.
Giantshaman
Certified Shoulder Shooter
Posts: 238
Joined: Fri Sep 14, 2007 13:34
Location: Roskilde/Lyndby

Post by Giantshaman »

dalhuff wrote:Synes dog klart det skal være til en PvP server. Det er den måde det er meningen spillet skal være på. Synes virkelig det er tamt at man kan rende rundt mellem hinanden uden af være det mindste bange for at blive angrebet. Til jer der er så bange for det, så ved jeg facebook ligger inde med en masse spil, hvor man i fred og ro kan rende dundt og samle blomster og lign. ;)


hah, jeg er enig. Thumbs up.
User avatar
Zéus
Midlevel poster
Posts: 771
Joined: Wed Jun 04, 2008 20:49

Post by Zéus »

dalhuff wrote:Jeg er frisk på at flytte alle mine chars. Synes dog klart det skal være til en PvP server. Det er den måde det er meningen spillet skal være på. Synes virkelig det er tamt at man kan rende rundt mellem hinanden uden af være det mindste bange for at blive angrebet. Til jer der er så bange for det, så ved jeg facebook ligger inde med en masse spil, hvor man i fred og ro kan rende dundt og samle blomster og lign. ;) Problemet med ganking er kun så slemt da vi på Neptulon har så skæv en fordeling af H/A. Bliver man angrebet er man helt sikker på de er mindst 5 mod 1 hvilket jeg heller ikke synes jeg sjovt. Hvis vi derimod flytter til en server med en 50/50 fordeling vil der stort set ikke være et problem. Chancen for at overleve hvis man skulle blive angrebet vil være lidt så stor. Der er altså ikke noget bedre end den følelse man har efter at have nakket en der lige troede han kunne få et nemt kill.
Har måske ikke så meget at sige her i guilden, men er helt enig med det her hvis jeg engang skulle komme tilbage :).


Fokus i MoP bliver jo konflikten mellem Horde og Alliance (meget mere end her i Cataclysm), fordi der ikke kommer nogen "final boss". Altså Arthas, Deadwing osv. Så synes jeg det ville være lidt tamt at løbe rundt og plukke blomster med dem i min fritid :D
Post Reply