Sober Kannibals - nu med 5 år på bagen!

Public news / Offentlige nyheder

Moderators: Officers, Advisors

User avatar
Darkwarlock
Retired Guildleader
Posts: 2484
Joined: Wed Aug 29, 2007 23:59
Location: Aalborg

Sober Kannibals - nu med 5 år på bagen!

Post by Darkwarlock »

Hej alle sammen,

det er med stor fornøjelse at jeg kan "afsløre" at SK netop idag kan holde 5 års fødelsesdag.

Ikke et lille hak i gevær-kolben for en guild baseret på nogle helt andre værdier end de fleste andre guilds.

Jeg har tilladt mig at lave denne nyhed, som SKs "gudfader" da Scarey (det bette pus) er syg.

På en måde er det vel også passende at jeg kommer med nyheden, da det idag er 5 år siden darkwarlock blev inviteret til Sober Kannibals som nummer 3 eller 4 (tallens alt - ecilam og grolsks alt - shyhoof var de første såvidt jeg husker, herudover var der nogle stykker ekstra som skulle til for at signe charteren).

Vi har i ledelsen tænkt længe over hvad vi skulle finde på, men er ikke kommet frem til noget nyt. Med 5 fødelsesdage på bagen har vi prøvet det meste og spøjse og sjove indslag laver vi jo af og til i hverdage, som fisketure, skattejagter og andet sjovt.

Istedet syntes jeg derfor at vi skal bruge denne nyhed, til at komme med sjove, skøre, sørgelige og fantastiske anekdoter fra JERES tid med SK. Hvordan hørte i om SK, hvordan kom i til SK, har i været ude af guilden, men savnet den, hvad er jeres mest bemærkelsesværdige øjeblik.

Det skal ikke være nogen hemlighed at jeg er forbandet stolt af at guilden har overlevet sund og stærk gennem så mange år og 3 expansions. Og selvom jeg ikke er raider, glemmer jeg aldrig da vi i sin tid beviste casuals sagtens KAN raide ved at tage ragnaros meget hurtigere end vi havde håbet.

Jeg vil takke både Tranaar(nej du hedder stadig ikke replicat for mig) og Scarey for at have overtaget faklen for at lede guilden. De har begge gjort og gør et stort stykke arbejde.

Ligeledes er det fantastisk at vi har officers, class reps/advisors og raidleaders som gider gøre en forskel og gøre noget for at andre kan fornøje sig med spillet.

Tak til Tallens og Grolsk for, i sin tid, tildele mig - den evindelige brokrøv - æren af at lede dette casual projekt som i dag i den grad står på egne og helt særlige ben.

Sidst men absolut ikke mindst tak til alle jer almindelige medlemmer og venner af guilden for at være med til at gøre SK noget helt specielt, en stabil, sund og dansk guild hvor der er plads til alle.

Det er svært at spå om fremtiden, men jeg håber at SK lever så længe som WoW stadig er aktiv og i hvertfald 5 år endnu ;)

TLDR; tak til alle, skriv jeres anekdoter om SK nedenfor, hej.

EDIT: Vi vil, traditionen tro, forsøge at tage et gruppebillede kl 19 ved grænsen mellem dustwallow marsh og barrens. - mød op i din stiveste puds og tag venner og bekendte fra SK med!

Image
Last edited by Darkwarlock on Wed Mar 30, 2011 12:49, edited 1 time in total.
User avatar
Replicat
Retired Guildleader
Posts: 2384
Joined: Thu Aug 30, 2007 13:55
Location: Virum

Post by Replicat »

Five years - and still going strong!
Det er dejligt at have været en del af SK så længe - og stadig have lyst til at være en del af fællesskabet.
Det er uhyggeligt så længe jeg har brugt online sammen med jer alle sammen - og det har været en fantastisk tid.

Kan jeg mon lave en top tre over fede tider i SK? Der er godt nok mange - men der er da i hvert fald tre som lige falder mig ind.
  • Raidleader i Ulduar (for 2. holdet, som overhalede 1. holdet ;) )
  • Speed runs i Zul'Aman (hvor var vi tæt på!!)
  • First kill af Ragnaros (var der nogen der sgade Ninjapull?)
Og der er mange flere fede oplevelser. Skattejagter, Darkwarlocks postkort konkurrence, endelig at få sin pink drage at flyve på, at blive udnævnt til guildleader midt i X-roads, osv. osv.

Og hermed et tilfældigt udvalgt billede fra det tilbageværende af min WoW-goodiebag (jeg mistede alle mine gamle screenshots sammen med en død harddisk):

Spillere i Sober Kannibals d. 26/6-06
Image
Icehunter
Need IRL?
Posts: 2250
Joined: Tue Sep 04, 2007 14:24
Location: Amager

Post by Icehunter »

Screen Shot ved Ratchet ? :)
Drink More, Think Less !
User avatar
Darkwarlock
Retired Guildleader
Posts: 2484
Joined: Wed Aug 29, 2007 23:59
Location: Aalborg

Post by Darkwarlock »

Icehunter wrote:Screen Shot ved Ratchet ? :)
Det plejer faktisk være på grænsen mellem barrens og dustwallow :)
User avatar
Scarey
Retired Guildleader
Posts: 6339
Joined: Sat Oct 20, 2007 20:56
Location: Valby

Post by Scarey »

Fantastisk post DW :)

Ja, jeg ligger desværre syg, og som I alle ved når vi mænd er syge så er det slemt!

Selvom jeg ikke har været med fra starten i Vanilla dagene, og kan grine af sjove MC anekdoter så har det været en fantastisk rejse og det er helt utroligt for mig, hvormeget jeg er kommet til at holde af SK netop grundet vores medlemmer.

Faktisk husker jeg Tomse, som lokkede mig over på denne server i sin tid, og jeg rendte rundt i Desolace og jeg begyndte at vende ideen om at spille med flere andre og fik spurgt nogen på serveren om de kendte nogle store guilds på serveren, og vi fik svaret Sober Kannibals, men vi ville nok ikke kunne komme ind, da kravene var rimelig høje...

Og jeg husker da også en guide på forum om at jeg skulle være resto shaman og sætte mine talentpoints der og der for at være med. How's that for casual ? ;)

I TBC da jeg endelig begyndte at raide fandt jeg ud af hvor fedt det var, og tak til Laby for at sparke mig i gang med det. Jeg var sgu altid nervøs for om jeg nu kunne gøre det ordenligt og leve op til forvetningerne, men hun sagde bare nu ikke så pylleret! og så hoppede jeg ud i det, og tankede, dps'ede og healede KZ med diverse chars.

Med tiden lærer man folk at kende, og gennem wrath-tiden mødte jeg en masse WoW mennesker IRL, og mange af dem kan jeg i dag kalde mine bedste venner.

Tillykke med dagen SK!
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead.
User avatar
Tallens
Singularity
Posts: 2434
Joined: Thu Sep 06, 2007 10:22
Location: Denmark
Contact:

Post by Tallens »

The Stories I could tell...

Drunken Kannibals havde 3 mdr. efter sin overflytning til Neptulon ~280 Unique accounts (og godt over ~350 Accounts), alle sammen var danskere, (og en enkelt svensker) og en del københavnere også, og så var der en Bornholmer (som var fisker) også - det var en sindsyg blanding af folk fra alle steder, venner's venner og sågar havde vi nogle folk som havde en bror som kendte en pige, hvis far var kollega til en eller andens søn, som også spillede wow i Drunken Kannibals.

Men af samme grund havde vi sat en rolig stemning for hvor meget arbejde vi gad ligge i wow. Ledelsen som dengang bestod af folk som Sokar, EvilGande, Grolsk, "Darkwarlock", Zappi, Javeer og Tallens (og et par andre mere eller mindre involveret) var om end noget blandet flot af folk som repræsenteret alt det som danmark har at tilbyde og stemningen i vores officer chats + forum var ikke altid lige munter selv om ting dog ofte blev gjort, - det meste af tiden.

I hvert fald indtil "De Lange Knives Nat" som var et Coup initieret af EvilGande i sin tid, det var måske længe under opbygning, men tror ikke personligt at jeg var forberedt på hvor røvet det føltes.

Resultatet var Sober Kannibals (Casual) og Drunken Kannibals (Raid), og som Darkwarlock skrev, så lykkedes det Grolsk og Jeg at udpege en person vi mente ville give Sober Kannibals den tid og energi der skulle til for at kunne bringe et guild som SK på benene- tak for energien brugt, det var jo en god satsning kan vi se ;)

SK/DK har oplevet meget både RL og online de sidste 5-6 år, for mange har det været et samlingsted hvor vi kunne mødes med venner og bekendt (familie?) og lave sjove ting, og ligeledes har SK/DK været et sted hvor de bare kunen brænde tid af sammen med andre danskere.

Der har været sindsygt mange gode stunder, og desværre også sørgelige stunder - sågar et dødsfald som jeg synes ramte hårdt, specielt når det er en ung person som det går ud over.
Vi har også haft en super FED julefrokost (selv om jeg havde 39 i feber den dag) og så har der efterfølgende været nogle brag af festiligheder på Bridgewater i Århus, og ligeledes i <glemt bar navn lige nu> København.

Disse aftner har selvklart bragt folk både tættere og gjort Guilded stærkere på mange måder med druk og åndsvage historier, sågar også slagsmål og et par dårlige jokes (primært mig med de dårlige jokes).

Jeg har personligt haft den glæde at møde en masse gode mennesker i SK, og har tilbragt mange brænderet og drukture i godt selskab, og ikke mindst et par Festivaler også (ses Roskilde 2011) :)

Det er ikke helt uden en vis stolthed at jeg kan se at Sober Kannibals stadig kører... så STORT Tillykke til Sober Kannibals på denne dag.

tl/dr version: <Bla bla nostagisk snask> Tillykke SK...! :)

oh ja.. og et billede, hvoir man næsten kan se navnene på alle folkene dengang.
http://www.censored.dk/wow/Bday03GroupPicture2.jpg


//TaLLEns'oUt
Founder: Drunken Kannibals/Censored
Co-founder: Sober Kannibals
Member: Singularity
User avatar
Darkwarlock
Retired Guildleader
Posts: 2484
Joined: Wed Aug 29, 2007 23:59
Location: Aalborg

Post by Darkwarlock »

jeg kom ikke i ledelsen før SK blev stiftet, så tror jeg gande havde lavet leavet inden :P
User avatar
Tallens
Singularity
Posts: 2434
Joined: Thu Sep 06, 2007 10:22
Location: Denmark
Contact:

Post by Tallens »

Darkwarlock wrote:jeg kom ikke i ledelsen før SK blev stiftet, så tror jeg gande havde lavet leavet inden :P
hehe du var i en form for ledelse, vi havde jo et "underhus" med "rådgivere" :)
Founder: Drunken Kannibals/Censored
Co-founder: Sober Kannibals
Member: Singularity
User avatar
Blomsten
Need IRL?
Posts: 5244
Joined: Sun Sep 02, 2007 23:06
Location: Hjørring

Post by Blomsten »

De gode gamle dage :)

Jeg har selv været i SK siden starten, og hold da op jeg har haft mange gode timer sammen med alle jer andre. Personligt har jeg altid været så begejstret for vores sammenhold gennem gode og dårlige tider, at jeg aldrig har haft rigtig lyst til at være andre steder. Selv om man måske leger med tanken af og til, ender det altid med et "hvorfor forlade noget så godt" :)

Dengang jeg startede (tak Quonis), troede jeg egentlig ikke det var noget for mig, alt det der med at spille sammen med andre og ligefrem skulle snakke med fremmede! Puha da!
Men spillet har lært mig at det ikke er farligt at snakke med andre, og at man sagtens kan være social over computeren. Jeg har mødt flere af jer IRL uden at I bed mig (tak for det i øvrigt :P ) så alt i alt har jeg på et personligt plan fået rigtigt meget ud af at være en del af SK.

Og så til nogle erindringer:

Jeg husker da jeg endelig, langt om længe efter hård kamp med blod, sved og tårer blev lvl 60 og skulle med i MC... det var den vildeste oplevelse ever!
Mine ringe lock skills blev kyndigt forbedret under vejledning af DW, og inden jeg vidste af det var jeg blevet tank-lock for Yraz. Et stort øjeblik for mig, og en rolle jeg gik meget højt op i.
Jeg lærte de nøjagtige spots for min imp, og med lidt træning kunne Yraz og jeg lave en løbende healt-stone-trade, hvilket vi stadig er lidt stolte af :D
I øvrigt har Laby stadig sit aller første MC loot, udelukkende fordi det har en enorm nostalgisk betydning for mig.

Gennem tiden har jeg været med til de fleste, hvis ikke alle, first time kills i guilden på raids, og jeg har elsket hvert eneste! Den vilde jubel på TS/VT er den bedste lyd i spillet, uden sammenligning :)

Jeg husker en skattejagt vi havde i TBC dagene hvor jeg fik lokket et par folk til at stå diverse steder i timevis, bare for at de kunne give en ledetråd videre. Der var i øvrigt rigtigt mange deltagere som efterhånden kom ret langt ra hinanden - alligevel blev det et super tæt opløb i Un'Goro hvor skattekisten gemte sig :)

Jeg husker en beskyt-din-low-level tur, hvor bla. jeg skulle beskytte Scarey, der mere end een gang fik os på afveje og adskillige gange blev spist af mobs fordi han fik pullet ca. en million-milliard ad gangen :D

Jeg husker et KZ-stealth run arrangeret af Repli, hvor vi på egen krop lærte at der var mobs der ikke lod sig snyde af invisibility potions og stealth...

Jeg husker en tur i Strat på Laby, med Inuit, Forgella og Gogge der alle var i meget (!!) beruset tilstand... aldrig har jeg oplevet et så langsomt og kaotisk Strat run, med så mange oh-crap pulls...

Ah yes, og så var der selvfølgelig dengang på en Grull tur, hvor vi havde en hunter med der ikke havde den fjerneste idé om hvad det betød at lave et MD pull - "den skill havde han da ikke trænet, den var jo totalt ubrugelig"... jeg tror der var mange der sad lettere mundlamme bag skærmen den aften :D

Gennemgående tror jeg bare jeg vil sige tak for 5 dejlige år, og glæde mig til de der kommer i selskab med jer andre :)
Sultent Othellomonster med (sygelig?) trang til kaffe
User avatar
Sokar
Highlevel poster
Posts: 1353
Joined: Sun Sep 09, 2007 22:08
Contact:

Post by Sokar »

5 år må da siges at være en evighed i virtuel regi :)

Ligesom mange af de andre, der har udtrykt sig her i tråden, så er jeg stolt af at have være en del af Kannibals konceptet i så lang tid.
Jeg startede min tid i DK dengang guildet kun havde en 5-6 lvl 60'ere (tilbage i '05), og blev der indtil engang i '07, hvor jeg joinede SK. Jeg var en del af DK's ledelse dengang at tankerne omkring et "casual" guild blev luftet. Og kan huske at der ikke skulle ret meget diskutering til for at finde ud af, hvem der ville være den perfekte til at starte- og administrerer et sådan guild (DW) :)

Jeg vil gerne takke de folk der deltog ved gårsdagens fødselsdags billeder.
Jeg har tilføjet de screenshots jeg fik taget til Kannibals galleriet
Her et lige et udpluk I kan nyde:

Image

Image

Image
Sokar - The all powerful God of Hell
User avatar
Scarey
Retired Guildleader
Posts: 6339
Joined: Sat Oct 20, 2007 20:56
Location: Valby

Post by Scarey »

Mindes ikke jeg har været low level :P Kan huske jeg har forsøgt at hjælpe til med at beskytte en hvor vi var igennem Blades Edge Mountain området og jeg konstant ress'ede vores low level ... men på den anden side, at jeg har trukket aggro er vist ik første gang. På det nævnte stealth run efter Curator var min røv endnu engang for stor og vi fik pullet, og pullet og fandt ud af det var bedst bare at ress mig forbi mobsene... noget i den stil :) Sjov run!

Vores KZ run med Repli som eneste healer var godt nok også en oplevelse :)
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead.
User avatar
Blomsten
Need IRL?
Posts: 5244
Joined: Sun Sep 02, 2007 23:06
Location: Hjørring

Post by Blomsten »

Kan/vil Scarey? =)

Det var turen fra Borean Tundra til Howling Fjord, hvor du efter eget udsagn aldrig havde været gennem den del af Dragonblight vi krydsede. Aldrig har jeg set så mange fugle kredse om et potentielt bytte!
Sultent Othellomonster med (sygelig?) trang til kaffe
User avatar
Scarey
Retired Guildleader
Posts: 6339
Joined: Sat Oct 20, 2007 20:56
Location: Valby

Post by Scarey »

Hmm.. må jeg have blokeret.. selovm jeg godt kan huske vi havde en tur derfra/dertil :)
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead.
gogge
Lowlevel poster
Posts: 254
Joined: Sun Sep 09, 2007 22:36
Location: Denmark/Hjørring

Post by gogge »

UhaUha

Der er mangen minder, gode som dårlige, dårlige er nok så meget sagt.

Men fra begyndelsen, Hs i kragat blot for at være på ventelist til raid i DK dagende (som sagt dårlig)

Første T2 item inden forgella (tidligere raider) super god stund.

Første honor kill som også var forgella`s fortjeneste, jeg var blot en lille purk som ikke havde set TM i nu, men det var stedet hvor man kom for at world pvp, kan i samme del sige at jeg også gave ham hans første dishonor kill hehe, og ja der var skideblade i luften.

Men inden den her post bliver alt for lang har jeg 3 ting mere jeg lige vil smide med til memory lane, Første skidebalde fra DW da jeg var godt oppe og ringe, over der ikke var sat nogen fast fortsættelse til vores MC runs i SK.

Et famøst warrior møde i Brill. Det var dagen der satte SK på Raid mappen.

Og sidste men ikke mindst, Tak til (Inuit, Forgella, Bajer, og ikke mindst hans fru (binkie) som var officer i DoH, for at vise mig WOW, første game dag, var en kold og snefyldt vinterdag, hos Bajer, hvor forgella var tilstedet og inuit med på skype, fra Grønland, den dag glemmer jeg aldrig.

BTW. jeg kan se Bajer på tallebans billede nr 5 tauren fra venster men er sku ikke sikker på om jeg selv var med den dag, var det ikke der hvor et mindre allience party kom forbi hehe.

Og Gz med de 5år, Sober længe leve, SKÅL + lidt murlock sound
User avatar
Blomsten
Need IRL?
Posts: 5244
Joined: Sun Sep 02, 2007 23:06
Location: Hjørring

Post by Blomsten »

Ahh yes, the murlock sound...

Det var vores morale boost i MC, kan ikke lige huske hvem der spillede den dog, men det var klasse med et "wraw-wraw-wraw" lige inden pull :D

Hvilket minder mig om dengang vi fik en boss ned derinde, dejligt rogue loot droppede, Chikaka vandt og kom i sin glædes rus til at trykke HS inden han fik sit loot :D
Sultent Othellomonster med (sygelig?) trang til kaffe
Post Reply