Hvilken Sanctuary er fedest?

Public news / Offentlige nyheder

Moderators: Officers, Advisors

Post Reply

Hvilken Sanctuary er fedest?

Shattrath
29
45%
Dalaran
35
55%
 
Total votes: 64

User avatar
Replicat
Retired Guildleader
Posts: 2384
Joined: Thu Aug 30, 2007 13:55
Location: Virum

Hvilken Sanctuary er fedest?

Post by Replicat »

Nu har vi haft 2 sanctuaries. Shattrath og Dalaran. Men hvilken foretrækkes der? Hvilken er fedest?
User avatar
Sarusar
Need IRL?
Posts: 2187
Joined: Sun Sep 02, 2007 17:21
Location: Ballerup

Post by Sarusar »

Jeg synes helt klart Shattrah er fedest.

Dalaran er lille i forhold til hvad jeg havde forestillet mig den ville være.
Det er jo meningen at den engang skulle have været fyldt med Mages. Det indtryk får jeg bare ikke af den.

Shattrah er også cool fordi der er så mange forskellige ting. Plus det er mega sjovt når der bliver råbt efter Fruit Vendoren i Lower City :D

//Saru
This steel ain't stainless, your blood stains all over this steel god dammit.

Nu med: ["Gimme that microphone!"]
Javeer
Singularity
Posts: 411
Joined: Sat Jan 05, 2008 14:26

Post by Javeer »

Jeg er enig - Shattrah har mere personlighed end Dalaran. Dalaran er alt bare smidt sammen på meget lidt plads...
User avatar
Scarey
Retired Guildleader
Posts: 6339
Joined: Sat Oct 20, 2007 20:56
Location: Valby

Post by Scarey »

Hvordan kan man ikke synes en svævende by er sej? ;)
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead.
Miatch
Midlevel poster
Posts: 877
Joined: Tue Dec 04, 2007 22:52

Post by Miatch »

Scarey wrote:Hvordan kan man ikke synes en svævende by er sej? ;)
Det er meget simpelt: Byen kan flyve, men man kan ikke flyve i byen...
Det er sgu da ikke sejt, det er bare crap :(

Synes osse klart at shattrath sejest på alle mulige måder :)
./MOO
User avatar
kraniebrud
Newbie poster
Posts: 20
Joined: Tue Apr 06, 2010 12:20

dalaran

Post by kraniebrud »

jeg er mere nede med dalaran faktisk, pga alt det under jorden.
det fedt man kan falde igennem en brønd og løbe rundt i en kloak fyldt med søløver eller hvad de bæster nu er.

Det sejeste ved shattrath,var npc'en Haris Pilton, der solgte ubrugligt dyrt lort for alt for mange golds.

Men jo dal er meget kompakt, men det var også det der jeg til tider syntes var irriterende ved shattrath, at man nogle gange bare skulle løbe/flyve et stykke alt for tit.
/< /? /\ |\| | [- ]3 /? |_| |)
User avatar
kraniebrud
Newbie poster
Posts: 20
Joined: Tue Apr 06, 2010 12:20

Post by kraniebrud »

Miatch wrote:
Scarey wrote:Hvordan kan man ikke synes en svævende by er sej? ;)
Det er meget simpelt: Byen kan flyve, men man kan ikke flyve i byen...
Det er sgu da ikke sejt, det er bare crap :(

Synes osse klart at shattrath sejest på alle mulige måder :)
og ja en svævende by er sej, selvom du ikke kan flyve i den :) .. imo
/< /? /\ |\| | [- ]3 /? |_| |)
Troz
Need IRL?
Posts: 2524
Joined: Tue Sep 11, 2007 11:59
Location: København, Amarbronx

Post by Troz »

Jeg kan supergodt lide Dalaran, man har fornemmelsen af at være i en rigtig by når folk er presset så meget sammen, der sker altid et eller andet og der er altid folk. Minus lag ville det være optimalt.

/Troz
Dont be a dawg - be a frowg!
User avatar
Tallens
Singularity
Posts: 2434
Joined: Thu Sep 06, 2007 10:22
Location: Denmark
Contact:

Post by Tallens »

Der er sgu mange ting at overveje, placering af NPC'er, Omgivelser, Portals, Transport muligheder osv.

Karakter 1/5 Røv lort, 5/5 super fantalastisk!

Placering af NPC'er:
Shattrah(1/5) Shit'ra som denne by burde hedde. Når man tænker NPC'er, så er denne her by helt håbløst. At finde én som kan reparere dit gear, og første gang man skal finde en Inn...omg!! Det faktum at man kan falde ned fra en skide elevator og dø, og hvis man tager den forkerte elevator, bliver man smidt ud af byen!! ARGH!, de 2 facistiska banker er også helt galt på den, 2 fraktioner som arbejder sammen, men som egentlig hader hinanden, men acceptere folk som de er... fascistisk lort! hehe... og så er der ingen ordenlig trainers, og de er for langt imellem.

Dalaran (5/5) Det er perfekt - hvor man skal flyve fra, hvor man skal HS/Portal fra, og så er der jo lige med at der er trainers samlet ét sted i byen, og så er der et fængsel, Arena og Tyve laug i kloakken (hvor skum som dem høre til) så alt i alt en godt sammensat by, hvor der er nem adgang til det der skal være.

Omgivelser:
Shattrah (4/5) Den ligger i udkanten af Terrokar forrest, en smuk (imho) mørk grøn skov, som virker indbydende, nord for byen ligger Zangramarsh som er lidt mere vild og lidt mere våd, det er også nice. Og så ligger Negrand kun en llle bjergkæde fra. Desuden kan man ride lige ind i byen via nogle fine broer hvor der er nogle vagter som fortæller dig hvor du skal hen i den her møg NPC by.


Dalaran: (2/5) Byen ligger som sådan i et flot område, men det er det anonyme område, ingen nogensinde ser landet nede under, og blizzard har lavet 2(?) Quests i området (for horde?) hvilket går at omgivelserne er ren braller... dog skal den ha 2 point for at være en svævende by - se det er Cool!.

opbygning:
Shattrah (3/5) Byen er lidt små fimset, med sit lilla pis over det hele, og efter 1½-1 år i Outlands så bliver man sgu lidt træt af det i længden, byen har 2 højdedrag og 2 "ringe", de 2 ringe har selve hovedbygningen, og så er der slum området omkring - man får som sådan ikke rigtig et indtryk af at det er "slum" og fuld af flygtninge, for det hele er så pænt og der er ikke nogen følelse af slum noget sted, der er også meget lidt logisk opbygning. .. alligevel har jeg fundet mig selv hænge over byen og egentlig synes at når man så den på afstand at den var ganske rar at kigge på. og de mørke grønne farver som omgiver stedet gør alt det lilla lidt mere udholdelig. oh og man kan flyve rundt!! god god detalje.

Dalaran (2/5): Der er 4 områder i byen, 1 alliance, 1 Horde, og En masse Dalaransk, den sidste er nede i kloakken hvor der hersker en form for rebelskhed, det er nemt at komme frem og tilbage, om end det er noget nederen at man ikke bare kan flyve til det sted man gerne vil, men ideen med en landings platform er nu heller ikke så ringe. det går lige. farverne er meget i hvid og Blå/rødlige, - typisk menneske bebyggelse, - eg. noget lort... det skær i øjene på en orc som jeg. den skal dog ha 2 points for at være en FLYVENDE BY!.


Miljø/Stemning:
Shattrah (3/5) der er en "Tranquil" stemning over byen, det faktum at den er omgivet af skov og grønt gør den lidt mere hyggelig, dog er der indbyggerne røvsyge, og med undtagelse af Haris Pilton så er der ikke meget at komme efter i denne her by, jeg har fundet at jeg mange gange har slået lyden fra i den store bygning, pga den yderst irriterende "Crystal" lyd som altid var... så lyden trækker helt klart ned.

Dalaran: (2/5) Stemnings mæssigt er dette her en røv by, den er alt for kompakt, det som gør den så fed (nemme NPC'er og sådan) gør den også røvet, det hele er stuvet sammen på ingen plads, og "følelsen" af by forsvinder og man har det som at være i en hvid papkasse, ubehagelig by når det kommer til stemning.

Overall:
Praktisk set så vinder Dalaran på rigtig mange måder, og så ligger den jo det område man "quester" lige nu, derfor stemmer jeg Dalaran... men skulle jeg vælge efter hvilken by som er pænest og mest behagelig så ville det være Shitra.

//Tallens'out
Founder: Drunken Kannibals/Censored
Co-founder: Sober Kannibals
Member: Singularity
User avatar
Sarusar
Need IRL?
Posts: 2187
Joined: Sun Sep 02, 2007 17:21
Location: Ballerup

Post by Sarusar »

Tallens! Manden som kan gøre det mest simple til en udfordring.

Forestil jer denne situation:
Tallens skal have åbnet endnu en guldbamse til en fest. Tallens' ven siger "Her er samfundshjælperen (se øloplukker)" Tallens siger "Samfundshjælper? Næ nej, stik mig 3 appelsiner, en 10 meter lang stige, 8 meter sejlgarn og en polsk havneluder. Så skal i se løjer"

Men godt at se Tallens. Har helt savnet dine Wall Of Text :D

//Saru
This steel ain't stainless, your blood stains all over this steel god dammit.

Nu med: ["Gimme that microphone!"]
User avatar
Scarey
Retired Guildleader
Posts: 6339
Joined: Sat Oct 20, 2007 20:56
Location: Valby

Post by Scarey »

Ja, ingen tvivl vi ved hvornår han keder sig.. men jeg skal jo nok bare ikke snakke for højt ;)
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead.
User avatar
Unlife
Midlevel poster
Posts: 686
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:03
Location: Grenå, Denmark

Post by Unlife »

Sarusar wrote:Tallens! Manden som kan gøre det mest simple til en udfordring.

Forestil jer denne situation:
Tallens skal have åbnet endnu en guldbamse til en fest. Tallens' ven siger "Her er samfundshjælperen (se øloplukker)" Tallens siger "Samfundshjælper? Næ nej, stik mig 3 appelsiner, en 10 meter lang stige, 8 meter sejlgarn og en polsk havneluder. Så skal i se løjer"

Men godt at se Tallens. Har helt savnet dine Wall Of Text :D

//Saru
Se det er satme et trick jeg godt gad at se. Skal hun være polsk?
It is by caffeine alone I set my mind in motion.
It is by the beans of Java that thoughts acquire speed,
the hands acquire shakes, the shakes becomes a warning.
It is by caffeine alone I set my mind in motion.
Elyl
Lowlevel poster
Posts: 325
Joined: Tue Mar 25, 2008 19:09
Location: Århus

Post by Elyl »

Dalaran har desværre haft nogen ret strenge restriktioner mht. areal, som blev sat tilbage i Classic WoW (det ville være mærkeligt, at der kom 500 kvm by ud af en 200 kvm boble i Arathi highlands), hvor de næppe har forudset, at den skulle udgøre hovedstaden for Northrend.
Til gengæld synes jeg, at de har gjort det rigtigt godt med udnyttelse af den plads de så rent faktisk havde - der er alt hvad der skal være, selv om det føles lidt sammenpresset, og den har et "by"-feel over sig. Den har endda alle de stemningsgivende NPC'er, som Shattrath har, de forsvinder bare de ca. 20 gange så mange PC's som står i byen med mindre man logger på omkring kl. 4 om natten bare for at opleve Dalaran, som den sikkert var tænkt.

Når det er sagt, så er Shattrath bare bedre på alle måder. Draenei arkitektur > Human arkitektur.

Og så lige for Tallens: "En orc som dig"? ... hvor længe siden er det nu du racechangede til fail-race-no.-1 ?
User avatar
Replicat
Retired Guildleader
Posts: 2384
Joined: Thu Aug 30, 2007 13:55
Location: Virum

Post by Replicat »

Man må give Blizzard at de har formået at skabe to forskellige sanctuaries med lige store fanskarer. 29 stemmer til hver :-)

Jeg er selv mest til Shattrath, da jeg godt kan lide det mere åbne miljø (hvilket også gør at byen ikke er så data-tung, at den tager lang tid at loade).
Post Reply