ULDUAR UGE i Sober Kannibals

Public news / Offentlige nyheder

Moderators: Officers, Advisors

User avatar
Replicat
Retired Guildleader
Posts: 2384
Joined: Thu Aug 30, 2007 13:55
Location: Virum

ULDUAR UGE i Sober Kannibals

Post by Replicat »

Image
Last edited by Replicat on Tue Jun 30, 2009 23:09, edited 2 times in total.
User avatar
Replicat
Retired Guildleader
Posts: 2384
Joined: Thu Aug 30, 2007 13:55
Location: Virum

Post by Replicat »

Raiduge 28/29 står i Ulduars og Kannibalernes tegn!

Forkbeard og jeg selv har besluttet at slå alle raiddage sammen for en enkelt uge - med det ultimative mål at få dræbt Ulduars slutboss Yogg-Saron.
Dette giver samtidig alle vores raidere en god mulighed for at få spillet sammen med nogle personer man normalt ikke spiller sammen med.

Rent praktisk kommer det til at fungere ved, at der opsættes 4 raids i kalenderen her på forum. De vil ligge onsdag, torsdag, mandag og tirsdag i raiduge 28/29 fra kl 19 til 23. Alle interesserede signer sig så op til de raids de gerne vil deltage i. Dagen før hvert raid vil der blive sat et hold til den efterfølgende dag. Det vil være mig selv, der udtager holdet og Forkbeard eller jeg selv som vil være raidleader. Målet er at få blandet folk og samtidig give alle tilmeldte en mulighed for at komme i Ulduar den uge.

Og selvfølgelig at få lagt hele Ulduar for SK's fødder!!

/Replicat


Q: "Hvad så med tirsdagsraidet hvis Yogg-Saron dør om mandagen?"
A: "I så fald er der udfordringerne Sartharion+3, Malygos på under 6 minutter, målrettet løb mod Naxxramas achievements, 25-mands Flame Leviathan med 10 mand. Raidet bliver altså stadig til noget hvis folk har lyst til nye udfordringer."

Q: "Hvad så hvis Yogg-Saron dør om torsdagen?"
A: "Så er vi pænt seje! Og tirsdagsraidet aflyses, og folk kan i stedet arbejde på deres arena-rating eller andet sjovt."

Q: "Gør vi det ikke sværere for os selv ved at blande folk der ikke er vant til at spille sammen?"
A: "Jo, det gør vi. Men samtidig vinder vi også en masse raid-tid, da alle er saved til samme instance. Alle lærer nyt ved at raide med folk som normalt gør det anderledes. Og vi er én guild, det skal vi da vise og udnytte."

Q: "Vil det ikke være smart at prioritere de mest erfarne og bedst-gaerede til de sværeste kampe?"
A: "Jo, det vil det. Og det gør vi også."

Q: "Hvad med alle de frivillige bosser? Skal vi tage dem?"
A: "De er frivillige. Hvis det udtagede hold til onsdag har problemer med keepers, så kan de gå tilbage go lege med de lettere bosser. Det samme er tilfældet de næste dage hvis der er nogen frivillige bosser tilbage. Målet er dog Yogg-Saron og som udgangspunkt skal der ikke bruges tid på de frivillige bosser."

Q: "Hvorfor gør vi det her nu? Patch 3.2 og udvidede raid lockouts er jo lige om døren."
A: "Ingen ved hvornår patch 3.2 udkommer, og vi gør det ikke kun for at dræbe Yogg-Saron, men også for at blande folk og få rystet os bedre sammen."

Q: "Er Algalon ikke slutbossen i Ulduar?"
A: "Jo, men Yogg-Saron er den sidste boss inden vi kaster os ud i hard-modes."


Ugens bossguider:

De de forskellige hold bruger forskellige taktikker gennemgås taktikkerne for denne uges raid meget simpelt her:

Achievements: Der køres ikke efter achievements denne uge.

Flame Leviathan:
- Bossen kites diagonalt frem og tilbage. Der kastes 1 ranged dps op fra start af. Der køres med 0 tårne oppe.

Razorscale:
- Adds tankes og dragen hives ned så længe der ikke er 2 fulde grupper adds oppe.

Ignis the Furnace Master
- Onsdagsholdets taktik anvendes, da den giver mest plads til småfejl. Ignis trækkes rundt i et rektangel af MT, mens OT tanker adds og trækker dem ud i vandet 1 efter 1. Raidet står i midten af rummet gennem hele kampen.

XT-002 Deconstructor:
- MT tanker bossen. OT tanker de store adds. 4 DPS'er er assignet til at holde styr på scrapbots.

Assembly of Iron
- DK eller warrior tank på Brundir. 1 healer på Brundirs tank. 2 healers på MT der tanker Stealbreaker.

Kologarn:
- Right arm nukes hurtigt. Derefter nukes bossen. Left arm ignoreres. Raidet står til venstre i rummet og løber til højre når de får laserbeams på sig. OT tanker adds når de spawner.

Auriaya:
- Sanctum Sentries dræbes hurtigt. OT tanker Feral defender gennem hele kampen, dvs. den ikke slås ihjel.

Thorim:
- Et hold bestående af 1 tank, 1 healer og 2 dps løber gennem gauntlet'en.

Hodir:
- Det kommer an på tanksetup'et hvem der tanker, men ellers bare tank'n'spank uden at stå i det der gør ondt.

Freya:
- 0 Keepers i live. Når der er den store træ-add går alle under svampene. Når der er de 3 der skal dø samtidig bliver add-blomsten tanket af OT væk fra raid indtil den står stille, hvorefter en ranged nakker den. Når der er de mange små går OT dps og hjælper med at nakke dem 1 efter 1 efter de er slået lidt på af AOE.

Mimiron:
- Kommer an på tank-setup'et.

Vezax:
-

Yogg-Saron:
-



Onsdag:

Tank: Blomsten
Tank: Farligmand
DPS: Zéus
DPS: Zirena
DPS: Jarlfries
DPS: Dalhuff
DPS: Eioui
DPS/Healer: Scarey
Healer: Icepriest
Healer: Standingfoe


Torsdag:

Tank: Replicat
Tank: Farligmand
DPS: Drackil
DPS: Calandrian
DPS: Jarlfries
DPS: Fjendskab
DPS: Sejereje
Healer: Icepriest
Healer: Domestic
Healer: Zéus

Mandag:

Tank: Blomsten
Tank: Replicat
DPS: Hejkaj
DPS: Eioui
DPS: Icehunter
DPS: Dalhuff
DPS: Halløjboi
Healer: Healush
Healer: Scarey
Healer: Domestic

Tirsdag:

Tank: Blomsten
Tank: Troz
DPS: Hejkaj
DPS: Fjendskab
DPS: Sejereje
DPS: Halløjboi
DPS: Eioui
Healer: Healush
Healer: Zéus
Healer: Scarey
Last edited by Replicat on Tue Jul 07, 2009 10:15, edited 3 times in total.
User avatar
Blomsten
Need IRL?
Posts: 5244
Joined: Sun Sep 02, 2007 23:06
Location: Hjørring

Post by Blomsten »

For nu ikke at spamme tilmeldings muligheden for meget har jeg kun signet Blomsten - de andre står naturligvis til rådighed også :)
Sultent Othellomonster med (sygelig?) trang til kaffe
kasoma
Lowlevel poster
Posts: 219
Joined: Wed Sep 12, 2007 14:46
Location: Strøby Egede

Post by kasoma »

Er på ferie, så kan desværre ikke deltage nogle af dagene :(
User avatar
Tomse
Need IRL?
Posts: 2092
Joined: Sun Jan 13, 2008 23:20

Post by Tomse »

kasoma wrote:Er på ferie, så kan desværre ikke deltage nogle af dagene :(
Så kommer du jo bare til at raide diverse barer i nærheden, samt snakke med en masse søde senoritas :-)
eller hvad de hedder der hvor du skal hen..

god ferie mester :-)
User avatar
Scarey
Retired Guildleader
Posts: 6339
Joined: Sat Oct 20, 2007 20:56
Location: Valby

Post by Scarey »

Jeg er game! Har bare skrevet mig på med Scarey, men ligesom Blomsten er mine andre chars også til rådighed, hvis der er behov for en crit aura, nogle hots eller bare noget mana replenishment så er det bare at sige til.


Og skulle der være trang til at prøve Ulduar uden Blomsten, så melder jeg mig naturligvis også frivilligt til at holde hende distraheret oppe ved indgangen, evt. i Dalaran, med en omgang ugledans :)
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead.
User avatar
Zéus
Midlevel poster
Posts: 771
Joined: Wed Jun 04, 2008 20:49

Post by Zéus »

Har også skrevet mig på til hver dag :)
User avatar
Zirena
Advisor
Posts: 2856
Joined: Tue Nov 11, 2008 17:51
Location: Sorø

Post by Zirena »

Jeg skulle kunne hele ugen og har derfor også meldt mig til alle dage :) - Jeg er survival
Last edited by Zirena on Sun Jul 05, 2009 12:39, edited 1 time in total.
Certainty of death, small chance of success... What are we waiting for?
Tsaaron
Retired Guildleader
Posts: 1977
Joined: Tue Sep 18, 2007 13:44
Location: København

Post by Tsaaron »

Super ide - bare en time for tidligt ;)
.: Tsaa :.

En druide SKAL være en ko - alt andet gælder ikke!
Eioui
Lowlevel poster
Posts: 200
Joined: Fri Feb 06, 2009 22:42

Post by Eioui »

Genial idé! jeg har signet til alt i går forresten :D Glemte lige at skrive!

//Frustreret Eioui (As usual)
Forestil dig oui som det franske ord, og så bare sig e først. Eoui er som det udtales. Eioui er som det staves. Selvtak!
User avatar
Fjendskab
Highlevel poster
Posts: 1301
Joined: Sun Dec 16, 2007 12:24

Post by Fjendskab »

Jeg vil gerne anbefale at folk gør opmærksom på deres spec når de melder sig på.

Da der tilsyneladende vil blive udtaget for at lave det mest optimale hold er det nødvendigt at kende folks specs pga. raid buffs. Hvis man har flere specs (inde for samme kategori) kan man naturligvis også fortælle dette.

Eksempelvis vil en arms warrior være at foretrække frem for en fury hvis raidet indeholder en feral druid eller en anden fury warr i forvejen.
Crazy Closet, part of the Love Crusade - A different kind of love

I used to pray every night for a new bike, but then i realized the Lord doesnt work this way, so i stole one and asked for his forgiveness.
User avatar
Juiceboi
Singularity
Posts: 4070
Joined: Fri Sep 07, 2007 1:21

Post by Juiceboi »

Juice og Halløj står klar på mandag tirsdag, da jeg er i Sverige i denne uge :)

Jeg har undladt at tilmelde Fallout grundet gear, men hvis der er brug for en unholy/frost DK gør jeg ham gerne helt klar.
Home is where the Hearthstone is
User avatar
Zéus
Midlevel poster
Posts: 771
Joined: Wed Jun 04, 2008 20:49

Post by Zéus »

Jeg har meldt mig til hver dag, og jeg kan være lige det spec i vil ha' mig, selv resto :)
User avatar
calandrian
Lowlevel poster
Posts: 239
Joined: Wed Sep 12, 2007 16:49
Location: Silkeborg

Post by calandrian »

Jeg vil da gerne støtte op om dette projekt :) Jeg har skrevet mig på tors-, man- og tirsdag... jeg tvivler dog på at jeg får lov af 'lillemor' til at spille alle dage, men jeg vil ihvertfald stå til rådighed 1-2 af aftenerne hvis behovet er til stede...

-Cal-

EDIT:
pri: Arcane (burst dam, single target)
sec: Frost (AOE/CC)
Image

Arthur Schopenhauer: Intellect is invisible to the man who has none.
Mage: oh! stealth...
Eioui
Lowlevel poster
Posts: 200
Joined: Fri Feb 06, 2009 22:42

Post by Eioui »

Jeg har både arms og fury spec så i vælger bare et. Begge ligger på ca. samme dps :)
Forestil dig oui som det franske ord, og så bare sig e først. Eoui er som det udtales. Eioui er som det staves. Selvtak!
Post Reply